Thursday, June 18, 2020

 

SUPERAT EL TERCER CURS DE RUS, AMB BONA NOTA.


SUPERAT EL TERCER CURS DE RUS, AMB  BONA NOTA, PUC INSCRIURE’M PEL QUART.
Estrany curs a la Universitat de Manresa. Bé, de fet, estrany curs per a tots els estudiants, sigui quin sigui el seu nivell, perquè vàrem haver de deixar les aules, per a passar a estudiar de forma telemàtica, des de meitats de març fins a final de curs. Exàmens i avaluacions, incloses.
Tinc clar que en matèria d’idiomes, no es poden substituir les classes presencials, per les telemàtiques. No hi ha la proximitat, la immediatesa , l’intercanvi de preguntes i resolució de dubtes. Espero i desitjo que el proper curs tingui la normalitat dels anteriors.
Dit això, he tancat el tercer, amb un 8 per nota, cosa que suposa una lleugera millora respecte el 7,5 de l’any passat. Estic satisfet perquè suposa anar per bon camí cap a la suficiència de l’idioma i poder acomplir un dels meus desitjos de fa molts i molts anys.
Vaig estudiar el rus de ben jove, amb 19 anys ,durant 3 anys, en una classe col·lectiva, que va acabar sent individual al cap de mig any. Després vaig marxar cap a Suïssa i , a diferència dels altres idiomes apresos , francès i anglès, allà vaig practicar poc el rus. En canvi, vaig aprendre l’italià i l’alemany, de manera que parlava habitualment els 4 idiomes, cada dia, pel fet de ser professor d’espanyol en una acadèmia d’idiomes amb prop de 40 professores d’arreu del món. Dic professores, perquè en el recompte total, érem 4 professors i prop de 35 professores, natives dels idiomes que ensenyaven.
Ja en aquells anys, m’hagués agradat visitar Rússia, però estava prohibit. Qui ho volia fer havia de demanar un visat a l’ambaixada de París, i corries el risc de ser detingut a la tornada a Espanya, en uns moments en que aquí teníem el dictador, i tot el que suposava d’acció anticomunista.
Curiositats de la vida, vaig saber que tots els estudiants de rus, a partir del segon curs, érem fitxats per la policia , sospitosos de poder esdevenir un dia, simpatitzants comunistes. Se suposava a partir del segon curs, ja podíem traduir i introduir idees subversives. En fi, les dictadures embogeixen fins extrems insospitats.
De fet, aquest any volia anar uns dies a Rússia, a una doble visita, de les ciutats de Moscou i Sant Petersburg. Queda clar que hauré d’esperar a l’any vinent si hem superat la pandèmia que ens afecta globalment. De moment, superat el tercer, puc anar preparant i repassant el material per a inscriure’m al quart.

Borredà, 18 de juny de 2020.





<< Home

This page is powered by Blogger. Isn't yours?