Thursday, December 24, 2015

 

BORREDÀ - TRES EQUIPS DE SO DISPONIBLES.

L’AJUNTAMENT DISPOSARÀ DE 3 EQUIPS DE SO, COMPLERTS.
No és gens senzill ordenar , preservar i mantenir tot el material municipal. Tot i ser un poble petit, Borredà té prou activitat com per necessitar material de tot tipus per poder dur a terme activitats tant diverses com la Cavalcada de Reis, funcions de Teatre, Campionats de futbol – sala, cursos de gimnàstica, zumba, etc, etc.
En aquests casos, solen fer falta cadires, taules, taulons,etc. Doncs, bé, al llarg dels anys hem anat comprant cadires, taules i taulons per poder garantir el manteniment de les festes populars del poble, i en alguns casos també s’han cedit a pobles veïns, a entitats del poble o a particulars que han tingut alguna celebració d’especial importància.
El pas del temps van deteriorant aquests materials i de tant en tant convé comprar-ne de nous per substituir els que s’han fet malbé. Es el cas de les cadires. N’havíem comprat 3 partides de 100 cadascuna, plegables, de fusta que han donat un molt bon resultat. Darrerament en varem comprar 50 de plàstic i ara convé pensar en una nova compra de plàstic o de fusta, per tenir-ne sempre un mínim de 300 disponibles. El mateix vàrem fer amb els taulons.
En el cas de l’escenari, hem procedit igual. Abans el teníem de fusta, fins que ens varem decidir per comprar-ne un per mòduls d’alumini amb peus modulables. Car, però molt resistent i adaptable a les dimensions desitjades. Podem arribar a muntar un escenari de 60 m2, més gran que el de la Festa Major.
Quedava un tema pendent, complicat. El dels equips de so, en plural. No es pot tenir un sol equip de so perquè les necessitats son variables i les funcions que han de fer, igual, de manera que fa dos anys varem comprar un equip de so, petit però pou potent com per fer-lo servir des del balcó de l’ajuntament. Aquest aparell de so, no pot sortir de l’ajuntament perquè ha de poder fer les funcions de protecció civil, en tant que si es produís algun incendi, algun accident greu, o qualsevol altra emergència, hem de disposar d’un mitjà adequat per fer una crida al poble, i per tant, ha d’estar sempre a punt per ser utilitzat.
Fa uns vint anys en varem comprar un altre. De fet, el primer gran equip de so que va tenir l’ajuntament i que continua funcionant adequadament bé. Es de grans dimensions, i aquest està instal·lat en el local Puigmal. Hem decidit que no es mogui d’allà, i per això li aplicarem uns cables més ferms, i agafats a la paret per evitar males connexions com passava fins ara. La taula és de gran qualitat i simplement li donarem un bon repàs perquè estigui posada al dia.
Finalment, en varem comprar un altre, fa uns 10 anys que no fos tant pesat i aparatós com el del Puigmal. Aquest està en perfectes condicions i és molt més manejable com per ser transportat als llocs on es vol fer un acte determinat: campionat de futbol, bàsquet, tennis, zumba, un dinar popular, etc. Aquest compartia la taula de so, amb el primer gran equip. Ara, hem decidit tenir una taula independent de manera que cada equip tingui tot el que necessita per ser autònom.

Amb aquesta inversió tindrem 3 equips de so complerts, cadascun adaptat a les necessitats i funcions concretes. El de l’ajuntament, per anuncis des del balcó i protecció civil, el del Puigmal pels actes que es facin allà, i finalment el transportable, per la resta d’activitats. En tots els casos pertoca a la brigada d’obres el seu funcionament, i en aquest cas concret és el Gerard Tubau l’encarregat de fer-los funcionar o de tenir-los sempre en perfecte estat de funcionament.  El secret de la llarga vida dels dos primers ha estat el bon manteniment i el tracte adequat de tots els seus elements, especialment les taules de so i micròfons. Es el que toca fer, d’ara en endavant per garantir el bon funcionament de tots tres.





<< Home

This page is powered by Blogger. Isn't yours?