Wednesday, June 17, 2009

 

TOTS BENEFICIARIS I BENEFICIATS

TOTS BENEFICIARIS I BENEFICIATS.
A diferència d’altres temes i àmbits, ningú discuteix la capitalitat de Barcelona i el benefici mutu que ens aporta en totes les qüestions. La seva pujança i el seu dinamisme reparteix riquesa per tot el territori català i zones veïnes. D’aquí la importància de les decisions que pren en la majoria de temes, siguin de competència municipal, autonòmica o estatal.
Ningú pot negar que la organització dels JJOO va comportar posar Barcelona a tot el món i els intangibles que va moure encara ara duren i duraran. Es una prova que servir de mostrador, o aparador pot comportar enormes avantatges per a tots.
Ara mateix molts alcaldes de fora de l’àmbit estricte de Barcelona – capital estem convidats a reflexionar sobre les potencialitats turístiques del país, a partir de l’ús de la “marca Barcelona”. Es cert i evident que qualsevol estranger, que miri el mapa d’Espanya, té en Barcelona un potent focus d’interès i, si ve aquí, tots els municipis tenen grans possibilitats d’atreure’l unes hores, uns dies o unes setmanes.
Per estadístiques sabem el nombre de visitants de la ciutat, o del Monestir de Montserrat, el segon o tercer lloc més visitat , i a partir d’aquí multitud d’altres indrets son triats per aquests turistes nacionals o estrangers.
Es lògic, doncs, i d’agrair que Barcelona convidi a la participació a tot el seu entorn perquè tots podem ser beneficiaris i beneficiats del seu poder d’atracció.
I ara s’acaba d’estrenar un nou equipament que ha de facilitar la vinguda de centenars de milers de nous visitants. La Terminal 1 del Prat suposa posar al dia un element tant essencial com és l’aeroport i fer-lo pensant a llarg termini. Una aposta poc usual en un país que som més aviat improvisadors . Ja tenim el gran aeroport que necessitava el país per desenvolupar l’àmbit de negocis, turisme i comerç.
Aquesta entrada en servei tindrà un impacte similar al dels JJOO pel que fa comunicacions. Ja no haurem d’anar cap a Madrid, Frankfurt , Paris o Londres per fer transbord cap altres destinacions internacionals sinó que sortiran d’aquí vols directes cap a multitud de ciutats de tot el món. I com hi podrem anar, ells podran venir.
I si això ho traslladem a un altre gran equipament, en aquest cas, presidit pel manresà Jordi Valls, veurem com el Port de Barcelona esdevé un dels més grans ports de la mediterrània. Vaig tenir ocasió de fer una visita excepcional de la mà del president i realment impressiona la magnitud i la qualitat de les obres i equipaments en marxa. De fet moltes ja a punt d’entrar en funcionament.
Es una altra de les portes d’entrada i sortida del nostre país que necessitava una forta empenta per sobresortir respecte la resta de competidors d’aquesta area mediterrània.
I queda el tren d’alta velocitat. Una altra via de connexió amb grans inversions que han de fer realitat el somni d’arribar a la frontera francesa i connectar-se amb les principals ciutats europees en ben poques hores.
Qui diu que Catalunya no fa els deures? Amb retard, efectivament i en molts casos per culpa d’entrebancs i malentesos, més propis de nens petits que no pas de governants seriosos i experimentats. Al final la realitat s’imposa i l’actual govern, ple de persones que han passat per ajuntaments, van a les coses pràctiques i rigoroses. Els resultats ja els podem veure en els àmbits essencials.
Joan Roma i Cunill, President de la Fed. XI del PSC.





<< Home

This page is powered by Blogger. Isn't yours?