Wednesday, June 17, 2009

 

TAMBÉ HI HA BONES NOTICIES

TAMBÉ HI HA BONES NOTICIES.
Estem en un temps de males noticies generalitzades i globalitzades que tant afecten a tot el món, en general, com al Solsonès , en particular. Però , com sempre al costat de les males noticies n’hi ha d’altres que son positives i que indiquen un canvi de tendència respecte la situació actual i la d’anys anteriors.
Ara mateix s’acaba d’inaugurar la Terminal 1 de l’aeroport del Prat que per a molts pot semblar que queda molt lluny i que ben poc ens pot beneficiar als qui vivim a l’interior del país, i això no és cert. La potència de Barcelona com a ciutat, porta milions de persones cada any i una part, ni que sigui petita, s’escampa per tot arreu.
Ho podem veure en el Monestir de Montserrat, visitat cada any per 2,5 milions de persones, moltes de les quals son d’arreu del món. I d’aquestes persones uns quants milers aprofiten per visitar territoris veïns com ara els nostres.
Per tant , disposar d’un gran aeroport a una hora i mitja de camí, ens és essencial i si a més té vols transoceànics millor que millor, i de fet és el que es mereix Barcelona i amb ella tot Catalunya. L’estrany del cas i el criticable és no haver-lo tingut abans i això va ser culpa de tots. Tant del Govern Central com de la Generalitat, i de les forces vives del país, que sovint serveixen per queixar-se, però no per reivindicar o fer propostes valentes com la de comprar una companyia aèria que faci funcions de companyia nacional.
I és que tenir un gran aeroport ens acosta a tot el món i crea 3.500 llocs de treball directes i uns quants milers més d’indirectes, en plena crisi. Però , sobretot ens obre les portes cap a tot arreu, per venir i per anar, de manera que Barcelona se situa entre les ciutats més ben comunicades d’Europa. Una bona aposta i un bon resum del que suposa governar pensant en el futur.
Cal tenir present que totes les grans infraestructures i equipaments necessiten anys de preparació i planificació abans no siguin realitat. I ara mateix s’estan planificant les grans obres per impulsar el país, en matèria de carreteres, tren alta velocitat, port de Barcelona, metro regional, rodalies, etc. Si algú diu que l’actual govern treballa poc li recomano mirar les memòries dels diferents departaments per veure que no és aixì.
I venint a casa nostra, també veiem que les grans obres nacionals no fan oblidar les de l’interior del país. Dintre de poc es faran les obres de millora de la carretera C-26 en el tram Navès – Montmajor – Avià, i s’estan redactant els projectes executius de la de Sant Llorenç a Berga. També podem constatar que el subministrament a d’altres comarques a partir de l’embassament de la Llosa del Cavall ja té el vist i plau i el finançament necessari.
Queda molt per fer, però es va a un bon ritme en les obres considerades prioritàries. I fer-ho en les actuals circumstàncies té més mèrit que no pas quan tocaven, en millors temps econòmics. Els retards sempre es paguen i ara toca córrer molt més per atrapar el temps perdut.
Joan Roma i Cunill, President de la Fed. XI del PSC





<< Home

This page is powered by Blogger. Isn't yours?