Friday, December 28, 2007

 
MOTIUS PER L’OPTIMISME
Passades unes quantes setmanes parlant del “català emprenyat” i de memorials de greuges que alguns treuen cada vegada que s’acosten eleccions, no és menys cert que tenim a l’horitzó un bon nombre d’iniciatives que milloraran considerablement les condicions de vida dels catalans, en general, i els de la Catalunya Central, en particular.
Es cert que donen més titulars els mals auguris, i les desgràcies, però ben poc objectius seríem sinó fóssim capaços d’elogiar les bones perspectives que tenim al davant. I les eleccions generals seran un bon moment per fer balanç de l’aconseguit fins ara, i dels compromisos de cara el futur immediat.
D’entrada ,si no fem de la famosa arribada de l’ AVE el tema central de tota la acció del govern, podem dir que els quatre anys de govern socialista han estat positius per Catalunya. Hi ha arguments de pes, sobretot els d’inversions que ho demostren a bastament, i el retard de la alta velocitat no els pot ni anul•lar ni disminuir. Ho veiem amb obres a l’aeroport, o en investigació , telecomunicacions, port, i en l’àmbit general del país.
Però, sense anar tant lluny i apostant per realitats ben properes que coneixem tots els que vivim en aquestes comarques, podrem veure en els propers mesos com comencen les obres del polígon comarcal d’Olvan ( Berguedà), en unes condicions de qualitat i connectivitat exemplars per irradiar riquesa i llocs de treball a tota la comarca.
També veurem l’inici de les obres del desdoblament de l’Eix Transversal entre Manresa i Vic, precisament el tram més col•lapsat d’aquest eix, i que significarà tenir-lo ampliat en un termini màxim de dos anys. Es evident que la mobilitat entre les nostres comarques millorarà substancialment. I cap el sud de l’Eix del Llobregat, també.
Igualment veurem, ben aviat, les obres de continuïtat i acabament de l’ Eix Diagonal, amb una millora radical de les connexions cap Igualada i Vilanova . Com també veurem millores substancials en els horaris i funcionament de Ferrocarrils de la Generalitat i de la mateixa RENFE.
I no únicament son motiu de grans inversions les grans rutes, sinó també les petites carreteres locals i comarcals, com ho podem veure en el llistat d’actuacions del Departament de Política Territorial, on s’exposen les properes obres a la carretera de Gironella – Olvan – Prats, o de La Pobla de Lillet cap a Campdevànol, o cap a Saldes i Gósol, o cap a Sant Llorenç de Morunys, etc.
En la llarga llista, també ha de figurar la resolució del llarg i penós conflicte del barri de la Estació de Sallent, amb una previsible bona sortida a les justes reivindicacions dels veïns afectats.
Si a tot plegat hi afegim, un moviment realment important d’implantació de noves activitats industrials al Bages sud, i en el polígon de La Sala, com grans inversions a les mines de potassa i la apertura del centre penitenciari Els Lledoners, amb més de set-cents llocs de treball, el creixement de l’activitat d’aquestes comarques es veurà molt incrementat, respecte qualsevol altre territori català.
I afegit a tot plegat un nou marc de funcionament i gestió de tots els afers públics que estan esdevenint més eficients en tots els camps i tots els sentits. I no només d’inversions viu un país, sinó també de fer-lo més ràpid, menys burocratitzat, i més competitiu a tots els nivells. I anem per bon camí, lentament, però d’una manera segura. Per tant motius per l’optimisme n’hi ha, i molts. I és lògic que el principal partit de govern a Catalunya i per descomptat, a Espanya, emprengui una campanya amb aquestes arguments.
Joan Roma i Cunill, Conseller de la Fed. XI del PSC





<< Home

This page is powered by Blogger. Isn't yours?