Sunday, September 10, 2023

 

LES INCIDÈNCIES A RODALIES HAN DE TENIR TERMINI - art. Nació Digital Solsona

LES INCIDÈNCIES A RODALIES HAN DE TENIR TERMINI . Entre 1972 i 1979 vaig viure, treballar i estudiar a Berna ( Suïssa). A la vista del que vaig veure i viure, em considero mig suís. Admiro la puntualitat, l’austeritat i l’eficàcia suïsses. Podria detallar un centenar de temes que van des de petites coses a grans esdeveniments, en els quals son mestres a imitar. Com regidor i alcalde, vaig copiar tot el que vaig poder, tot i que la dependència d’altres administracions feia impossible tenir èxit en alguns objectius, però la puntualitat ha estat norma, en totes les reunions, accions i activitats, fins el punt de donar un màxim d’un minut de tolerància. El mateix vaig aconseguir en atendre i respondre el noranta o noranta-cinc per cent de les peticions dels ciutadans. En fi, que tots podem col•laborar a fer que les coses funcionin si realment ens ho proposem. I puc afirmar que en els meus desplaçaments a Suïssa i per Suïssa les feia sempre en tren. Doncs, bé, en set anys, només en un cas, hi hagué un retard de 5 minuts, que fou explicat i justificat com si es tractés d’un pecat mortal. Faig aquesta introducció a la vista d’una nova incidència a Rodalies. Es igual de quina es tracta perquè en els darrers dies, he tingut coneixement de mitja dotzena. No pot ser. No es pot admetre una relació tant elevada i constant en diverses línies , llocs i moments. A diferència dels qui creuen que traspassar el servei a la Generalitat pot resoldre la situació, no hi crec. No per qüestions partidistes sinó pel meu llarg coneixement del funcionament de l’administració de la Generalitat i de tots els seus organismes. Podria fer un llibre de multitud de males pràctiques, deficients inversions, promeses incomplertes, alta burocratització, i amiguisme en grans empreses que poden anar des de TV3, a l’ACA, passant per Sindicatures o el Servei Exterior. Ara bé, la situació és inacceptable i insostenible. He demanat informació en els darrers temps a diversos càrrecs institucionals de l’Estat a Catalunya. Tots em diuen que les grans deficiències provenen d’una llarga parada d’inversions en modernització i manteniment, i que ara s’hi està fent front amb partides extraordinàries, que han de donar fruit en dos o tres anys. He de creure el que em diuen, per quan es tracta de persones serioses i ben informades, però a tot s’ha de posar terminis. I considero que tot i no ser favorable al traspàs a la Generalitat, caldria posar en algun document públic que si arribats a 2030, tota la xarxa de Rodalies no va com una seda, s’iniciaran els estudis, previs al traspàs. Qui s’hagi de posar les piles que se les posi, i si s’ha de treballar dissabtes i diumenges es faci com si s’han d’habilitar jornades de nit. Qui paga, ha de tenir el servei que es mereix i no és de rebut, la constant cantarella d’incidències, per causes molt diverses, que precisen de renovacions en profunditat de tota la xarxa vella. Diner, pel que em diuen, n’hi ha. Doncs, que es noti.





<< Home

This page is powered by Blogger. Isn't yours?