Tuesday, April 18, 2017
MOTOS I BICICLETES, AL LLUÇANÈS - art. La RElla
MOTOS I
BICICLETES AL LLUÇANÈS.
Viatjo molt sovint per les carreteres del Lluçanès, no solament de pas cap
a Vic, sinó també com a pas, cap un parell o tres de restaurants, on acostumo
anar a dinar. Hem entrat ja a la primavera i amb el bon temps, apareixen colles
de motociclistes i ciclistes per tot arreu.
Es lògic trobar-los per aquestes contrades, i les veïnes del Berguedà i
Osona ,per l’incomptable nombre de revolts que tenen, i el que suposa per
aquests conductors. Hem d’entendre l’avorriment que significa anar per
carreteres amples i rectes, i comprensible vinguin cap aquí. Ara bé, també
aquestes colles haurien d’entendre la necessitat d’estar vigilants i complir
rigorosament les mesures de seguretat.
Parlo sobretot de les motos, perquè he tingut tants ensurts que quan veig
el primer motociclista, procuro anar més a poc, i deixar-los passar a
tots, a la primera mitja recta que
trobo. Ja sabem que els primers son els més experimentats i ràpids, i hem de
partir més pels darrers i sobretot per l’últim que , tot sovint ha de fer grans
esforços per no quedar despenjat. I amb els esforços i nervis, ve el perill
imminent de l’accident.
En quan als ciclistes, com tot en la vida, n’hi ha de tota mena. Des dels
que realment coneixen la carretera i procuren donar-te pas , de seguida que
poden, a d’altres que venen de terres més llunyanes i consideren tenir
prioritat absoluta, permetent-se fer la xerrada de dos en dos, o de tres en
tres, que de tot hi ha a la vinya del Senyor.
Però, vaja, és vital no tenir pressa i entendre que fer esport, és bo i
saludable, especialment pels ciclistes. Per tant, els conductors de vehicle ens
toca ser pacients, educats, i prim mirats de cara a que ningú prengui mal.
Pel que fa a carreres de motos, sí hem avisat als Mossos d’Esquadra, perquè
de tant en tant posin controls per evitar-les. Alguns dissabtes i diumenges
matí, hem observat moviments de motos a velocitats increïbles, pensant que el
poc trànsit els permet actuar com si fossin en un circuit. I no. Per agafar
determinades velocitats, s’ha d’anar a d’altres indrets, sinó el resultat és
ben evident: accident segur, que pot esdevenir fatal pel motorista, perquè és
la part més feble de la carretera.
Aviso, a la vista d’uns quants accidents recents que hem tingut en les
carreteres que compartim els berguedans amb els lluçanesos. Sortir amb moto,
perfecte, competir, no aquí.