Tuesday, April 18, 2017

 

MOTOS I BICICLETES, AL LLUÇANÈS - art. La RElla


MOTOS I BICICLETES AL LLUÇANÈS.
Viatjo molt sovint per les carreteres del Lluçanès, no solament de pas cap a Vic, sinó també com a pas, cap un parell o tres de restaurants, on acostumo anar a dinar. Hem entrat ja a la primavera i amb el bon temps, apareixen colles de motociclistes i ciclistes per tot arreu.
Es lògic trobar-los per aquestes contrades, i les veïnes del Berguedà i Osona ,per l’incomptable nombre de revolts que tenen, i el que suposa per aquests conductors. Hem d’entendre l’avorriment que significa anar per carreteres amples i rectes, i comprensible vinguin cap aquí. Ara bé, també aquestes colles haurien d’entendre la necessitat d’estar vigilants i complir rigorosament les mesures de seguretat.
Parlo sobretot de les motos, perquè he tingut tants ensurts que quan veig el primer motociclista, procuro anar més a poc, i deixar-los passar a tots,  a la primera mitja recta que trobo. Ja sabem que els primers son els més experimentats i ràpids, i hem de partir més pels darrers i sobretot per l’últim que , tot sovint ha de fer grans esforços per no quedar despenjat. I amb els esforços i nervis, ve el perill imminent de l’accident.
En quan als ciclistes, com tot en la vida, n’hi ha de tota mena. Des dels que realment coneixen la carretera i procuren donar-te pas , de seguida que poden, a d’altres que venen de terres més llunyanes i consideren tenir prioritat absoluta, permetent-se fer la xerrada de dos en dos, o de tres en tres, que de tot hi ha a la vinya del Senyor.
Però, vaja, és vital no tenir pressa i entendre que fer esport, és bo i saludable, especialment pels ciclistes. Per tant, els conductors de vehicle ens toca ser pacients, educats, i prim mirats de cara a que ningú prengui mal.
Pel que fa a carreres de motos, sí hem avisat als Mossos d’Esquadra, perquè de tant en tant posin controls per evitar-les. Alguns dissabtes i diumenges matí, hem observat moviments de motos a velocitats increïbles, pensant que el poc trànsit els permet actuar com si fossin en un circuit. I no. Per agafar determinades velocitats, s’ha d’anar a d’altres indrets, sinó el resultat és ben evident: accident segur, que pot esdevenir fatal pel motorista, perquè és la part més feble de la carretera.

Aviso, a la vista d’uns quants accidents recents que hem tingut en les carreteres que compartim els berguedans amb els lluçanesos. Sortir amb moto, perfecte, competir, no aquí. 





<< Home

This page is powered by Blogger. Isn't yours?