Wednesday, June 16, 2010

 

XARXA VIARIA I CRISIS ECONÒMICA- art. Celsona

XARXA VIÀRIA I CRISIS ECONÒMICA.
La setmana passada em vaig reunir amb el Secretari General de Mobilitat, Manel Nadal, i amb el Director General de Carreteres, Jordi Follia per parlar de la C-26 que m’afecta en tant que alcalde de Borredà, però ,lògicament vaig demanar les previsions d’inversions en aquesta i altres carreteres de les comarques del Berguedà i Solsonès.
Es evident que la crisis econòmica, i la retallada generalitzada en moltes partides, ens afectarà també a nosaltres i la nostra xarxa viària, però aquesta pausa inversora s’utilitzarà per avançar en les redaccions i tramitacions dels projectes previstos.
Pel que fa la C-26, la carretera que uneix Solsona amb Berga – Ripoll – Olot, es disposa de projecte executiu del tram Navès – Montmajor, i per tant de seguida que es disposi de finançament ja podrà anar a concurs per adjudicar-la i executar-la. En aquest cas tot dependrà del finançament procedent del Govern Central, en compliment de la clàusula econòmica lligada al nou Estatut.
També es disposa del projecte executiu en el tram Berga – Borredà, si bé s’està modificant la variant de Vilada, i això requereix un any més de tramitació d’aquest tram en concret. L’adjudicació i execució està en la mateixa situació que el tram abans esmentat.
I per aquesta tardor està previst que vagi a informació pública el tram de Montmajor a Berga, de manera que també aquest tram va avançant en la seva tramitació, i això no descartarà que es puguin fer els 3 alhora, tant bon punt es tingui el finançament necessari.
Aquesta és una carretera vital pel Solsonès , a l’igual que pel Berguedà perquè suposarà una millora substancial en les relacions de les dues comarques, i d’aquestes, cap a les comarques gironines. Un autèntic eix prepirinenc.
La crisis comporta una pausa inversora, però no un canvi de prioritats per part del Govern que continua posant les inversions en aquesta via, com una de les essencials per millorar els territoris propers als Pirineus. Anys enrere, el Govern apostava pels eixos verticals, ara toca els transversals.
I en aquesta línia està la reivindicada millora de la carretera de Sant Llorenç de Morunys a Berga. Una de les grans reivindicacions de l’alcalde de Sant Llorenç i dels municipis de l’entorn. També s’està treballant en la redacció del projecte del tram més complicat i més controvertit, i de lluny el més car, per les característiques del terreny. Aviat tindrem dues o tres possibles propostes que hauran d’estudiar i valorar els alcaldes dels municipis afectats. De totes maneres el compromís d’avançar en l’estudi i redacció s’està complint i tots sabem que és primordial disposar de projecte per poder buscar finançament. En això, estem.
En resum, el Govern està complint amb els compromisos contrets, i millorant el manteniment de la xarxa viària. Ara mateix, podem veure els treballs de neteja de voreres de totes les carreteres, amb unes actuacions totalment innovadores respecte del passat, i que han permès millorar la visibilitat, i evitar glaçades en molts trams ombrívols.
La nova situació financera obliga a modificar les prioritats del Govern, però l’important és que l’aposta per les comarques de l’interior, és manté. I una mostra son les carreteres objecte d’aquest article. Continuarem informant d’altres inversions previstes a la comarca.
Joan Roma i Cunill, President de la Fed. XI del PSC





<< Home

This page is powered by Blogger. Isn't yours?