Wednesday, October 28, 2009

 

CARRETERES A BERGA

CARRETERES A BERGA
Es evident que les dues principals vies de comunicació entre la comarca i Berga, necessiten actuacions urgents. Molt especialment la de Sant Llorenç perquè per traçat i antiguitat, ja li toca ser totalment renovada.
En aquest cas, estic d’acord amb l’alcalde de Sant Llorenç que convindria pensar en un túnel de considerables dimensions per salvar el tram més complicat i que fa del tot impossible la seva ampliació i la anul•lació d’un llarg tram de corbes.
El problema dels túnels és el seu cost, i la durada de les obres. En aquest segon aspecte, és igual perquè quant s’ha esperat un grapat d’anys , afegir-ne algun més no ve d’aquí, però proposar una sortida tècnica que encareixi notablement el projecte sí que pot constituir un impediment a l’hora de negociar-ho amb la Generalitat. I més en aquests temps de crisis generalitzada.
Amb tot, crec que és la millor solució, a la vista de que altres traçats obliguen a variar notablement, el pas de la carretera pel territori, provocant un impacte visual important i modificant la connexió d’algunes cases i nuclis. Es qüestió, doncs, de trobar els diners complementaris per realitzar l’obra segons el projecte més ambiciós. Es temps de poques alegries pressupostàries, però es pot pensar en executar el projecte en diverses fases que permetin el finançament en més de dos o tres exercicis.
Tard o d’hora, la crisis acabarà i vindran nous temps, amb més capacitat d’inversió. Fa pocs dies es va aprovar el Pacte Nacional d’Infraestructures. Un pla que contempla les inversions en aquest sector des d’ara i fins l’any 2026. En concret son 100.000 milions d’euros que transformaran el país i el posaran al dia, en matèria d’infraestructures, essencials perquè el país pugui ser competitiu a tots els nivells.
Esperem , doncs, que un acord per fases , resolgui la renovació d’una carretera que fa anys i anys es reivindicada tant per Sant Llorenç, com per tot el Berguedà.
L’altra carretera de connexió, la C-26 de Solsona a Berga i Ripoll, sí té més concretada la renovació i dintre de poc podrem veure-ho sobre el terreny. El tram Solsonès, de Navès a Montmajor, està redactat i amb el finançament previst de cara l’any vinent. I la seva continuació cap a Ripoll , també es farà realitat , dintre d’un parell d’anys. Poc a poc, doncs, aquesta via serà l’autèntic eix pre- pirinenc. Una via d’enllaç transversal , cada vegada més utilitzada , per tota mena de vehicles. I una via també turística que permetrà potenciar les activitats d’aquest sector a nivell territorial.
El cost d’aquestes carreteres és elevat, degut a les característiques del terreny, especialment la de Sant Llorenç, però ha arribat el moment de complir compromisos i estic segur que la Generalitat els complirà. En la C-26 ja hi ha una planificació rigorosa, en el cas de la de Sant Llorenç, esperem tenir-la dintre de pocs mesos.
Joan Roma i Cunill, President Fed.XI del PSC





<< Home

This page is powered by Blogger. Isn't yours?