Tuesday, December 15, 2015

 

ENTENC LA INDIGNACIÓ - art. Nació Digital Solsona

ENTENC LA INDIGNACIÓ .
El divendres passat va venir el Conseller Santi Vila a la comarca per fer-se la foto amb alguns alcaldes de municipis per on passa la C-16 / E 9 / Eix del Llobregat.  Una foto , per un anunci clarament electoralista que no suposa cap novetat ni cap compromís en ferm. Es més ho considero un error garrafal per quan pretén alegrar a la gent del Berguedà i en canvi aconsegueix la indignació de tota la gent del Bages.
Els berguedans estem ja cansats de promeses, anuncis i compromisos sense cap garantia formal de fer-los realitat. Portem anys amb el compromís de continuar l’autovia Berga – Bagà, per tancar el recorregut habitual en una comunicació EUROPEA. Estem parlant de la E 9, una via de connexió amb Europa que ha de ser autovia de dalt a baix, i no una via estranya entre Berga i Bagà, amb un tercer carril movible, tipus cremallera.
De fet, la foto i l’anunci del passat divendres només feia referència al PROJECTE, no a la contractació per la qual no hi ha partida pressupostària, de manera que ja en parlarem el dia que tinguem el projecte de quan està prevista la seva contractació i execució. Perquè es va fer la foto ? Doncs, simplement perquè estem en campanya electoral i alguna cosa s’ha de vendre a nivell territorial per donar la imatge de que el govern de la Generalitat continua existint i té projectes “en marxa”.
Però, ja no li fem confiança. Fa mig anys se’ns va dir que ara farien unes obres de manteniment importants, i en la reunió pertinent, alguns ja vàrem considerar que aquestes obres servirien per aparcar el desdoblament. Se’ns va dir que no, que la voluntat d’emprendre les obres de tercer carril es mantenien fermes, i es farien realitat dintre d’un any o any i mig. Ho sento però no m’ho crec. No és creïble haver invertit ara un elevat import per reformar el ferm, posar nova senyalització i noves proteccions per d’aquí un any o dos , tirar-ho tot a terra per fer el nou carril. No sé quan el veurem fet, però pronostico que no abans de 5 o 6 anys com a mínim.
Amb tot això, ens arriba el clam dels alcaldes, entitats i societat civil en general pels col·lapses i perillositat de la C-55. Es lògic que no entenguin com la Generalitat digui que no té ni cinc per desdoblar un dels trams més perillosos de Catalunya, i en canvi demostri la disponibilitat per invertir uns quants milions a continuar la C-16 fins a Cercs.

D’aquí és fàcil arribar a conclusions altament preocupants com pot ser que tenen més força els lobbys lligats a les relacions Barcelona – Cerdanya que no pas la dels ajuntaments del Bages centre i sud. De fet, Catalunya s’ha desenvolupat no pas posant les prioritats sobre els interessos del país sinó de col·lectius molt determinats que han exercit una notable influència sobre el govern de la Generalitat. Si tenim en compte aquesta situació entendrem el perquè de moltes de les obres realitzades arreu del país , en comptes de fer-ne d’altres que tenien una major lògica industrial, comercial, i de país.  El cas de la C-55 i la protecció permanent dels interessos de l’autopista , per part de la Generalitat, és un exemple clar del que dic.  Tampoc entenc com volen guanyar uns vots al Berguedà i en canvi perdre’n el doble en el Bages. Es una mostra clara del desconcert que regna dintre del Govern de la Generalitat, i dintre de CDC, perdó de Democràcia i Llibertat, o de qui realment sembli que mana. Més aviat sembla que a dia d’avui no governi ningú.





<< Home

This page is powered by Blogger. Isn't yours?