Sunday, February 15, 2009

 

LES VARIANTS DE VILADA I BORREDÀ A LA C-26

LES VARIANTS DE VILADA I BORREDÀ INDISPENSABLES PER TENIR UNA CARRETERA SEGURA I ADAPTADA A LA NORMATIVA ACTUAL.
Absolutament sorprenents, per absurdes i contradictòries les declaracions de la Coordinadora de Defensa del Berguedà, respecte la necessitat de que en la renovació del tram Berga – Borredà de la C-26, segons ells no farien falta les variants de Vilada i Borredà.
Per altra banda es manifesten a favor de la connectivitat amb les comarques veïnes , si bé , pel que sembla amb carreteres fora de normativa. I això és el que estranya d’una entitat. Que no s’hagin estudiat bé les condicions que han de tenir les carreteres a dia d’avui , segons les lleis vigents, i que desconfiïn de tècnics i polítics a l’hora de dissenyar els traçats.
La normativa actual obliga a fer carreteres de 7 metres d’amplada ( 3,5 m, per vial) més 2 metres de cuneta ( 1 metre per banda). Per tant, un total de 9 metres.
La C-26 és l’eix prepirinenc i per tant connecta Olot-Ripoll-Berga-Solsona, com a ciutats més properes. No parlem, doncs, d’una carretera de comunicació simplement entre Berga – Vilada- Borredà. Però és que una carretera ha de permetre el pas de dos vehicles a l’hora, amb seguretat i comoditat, cosa que ara no passa.
Però, és que afirmar que no fan falta les variants de Vilada i Borredà, és desconèixer el traçat, i les dificultats actuals de tot el tràfec de gran tonatge. En multitud de punts dos camions, dos autocars i ja no diguem dos tràilers tenen gravíssimes dificultats per creuar-se, en qualsevol punt de la carretera, però esdevé un greu problema en les travessies urbanes de Vilada i Borredà.
No fer les dues variants significaria o tenir un tap constant, permanent, i incomplir la normativa vigent, en les travessies urbanes, o haver de tirar a terra un gran nombre de cases a Vilada, per ampliar la calçada, i fer una cosa similar a Borredà, en el barri de La Parada i algunes cases del final del carrer Manresa. Tant en un lloc com l’altre és impensable, pel cost social, econòmic i tècnic.
Per tant, no s’estén com una entitat pot fer aquestes afirmacions sense un mínim d’estudi tècnic i econòmic, sense comprovar sobre el terreny la situació que es donaria, i sobre la viabilitat o no del que proposen en una carretera intercomarcal.
En resum, la proposta de la Generalitat està ben fonamentada i és respectuosa amb el medi ambient, perquè precisament tots varem demanar respectar el traçat actual , en la mesura del possible, i fer les variants amb una especial atenció a l’impacta paisatgístic.
Joan Roma i Cunill, alcalde de Borredà.





<< Home

This page is powered by Blogger. Isn't yours?