Tuesday, January 13, 2009

 

VINT-I-TRES A CINC

VINT-I-TRES A CINC
Suposo que qualsevol persona que vegi un resultat com aquest, li donarà per pensar que el partit, el joc o el que s’estigués cuinant , ha acabat amb una autèntica “panadera”. Un resultat d’escàndol, indiscutible, abassegador.
Doncs, bé, aquest títol ve a compte d’algunes iniciatives dels nostres estimats adversaris politics, de CiU i d’algun article aparegut en aquestes pàgines i en altres d’altres mitjans de comunicació comarcals o nacionals, referits a peticions i exigències sobre la comarca del Berguedà.
Començaré per un dels darrers als quals hi varen donar molt de relleu i de insistència. La Diputada Ribera, acompanyada del Diputat Rull, i alguns altres representants de CiU varen anunciar a bombo i plateret la presentació d’una petició de modificació a la llei de carreteres de Catalunya, per encabir-hi tres connexions a pobles de la comarca que no hi figuren. Varen concretar-ho en les connexions a Gisclareny, Castell de l’Areny i Montclar. Curiosament tots tres governats per alcaldes de CiU. No se’ls va ocórrer que en situació semblant es troba Malanyeu , pertanyent a La Nou de Berguedà, però nucli de població al cap i a la fi, o d’altres situacions que també obligarien a passar de camí rural asfaltat a carretera, com la de Viver i Serrateix a Cardona, o el de la Riera de Merlès, etc.
El bo del cas, és la pèrdua de memòria , l’oblit, l’engany, o la demagògia dels representants de CiU, quan demanen ara el que durant vint-i-tres anys no varen fer i fins i tot varen impedir.
Tot sovint, els representants politics de CiU obliden que han estat 23 anys en el govern de la Generalitat. I que en 23 anys es poden fer moltes més coses que en 5 que porta el govern tripartit o d’entesa. Es a dir, estem en una situació de 23 anys contra 5. La desproporció és més que evident.
Però, és que durant anys, tant en el Consell Comarcal del Berguedà, com a nivell de Parlament de Catalunya havíem demanat que les connexions als tres esmentats pobles, tinguessin el caràcter de carreteres i fossin mantingudes per la Generalitat. Recordo haver-n’hi afegit alguna més que CiU , ara no demana.
I posen ara també un gran esforç per demanar velocitat d’autovia de Manresa a Berga. Es a dir, poder anar a 120 per hora, quan durant el llarg mandat de CiU se’ns negava la transformació de carretera en autovia perquè només es col•lapsava quatre caps de setmana a l’any en temps de bolets o de neu. Suposo que ens en recordem tots ?
I de la gratuïtat del Túnel del Cadí que ens va costar arrancar, primer un 25%, i després un 50% durant més de cinc anys de batalla parlamentària, amb oposició ferotge de CiU?
Tampoc ens en recordem de les dures batalles per aconseguir ficar el Berguedà com a comarca d’urgent reindustrialització en plena crisis dels 80 i 90? Simplement cal recordar que CiU governava la Generalitat amb majoria absoluta, i ens deien esverats i demagogs als qui reclamàvem ajut.
També ara diuen que la Generalitat no inverteix a la comarca. O , menys que mai. Francament ,Deu els conservi la vista, i els faci viatjar i llegir, perquè veuran una llarga llista de realitzacions en múltiples sectors, equipaments, infraestructures i serveis. I tinguem present que de moment estem amb un resultat de 5 anys contra 23. Podem estar segurs que amb ben pocs més haurem superat àmpliament les realitzacions dels nostres adversaris i ara crítics de CiU.
Joan Roma i Cunill, President de la Fed. XI del PSC





<< Home

This page is powered by Blogger. Isn't yours?