Tuesday, December 09, 2008

 
QUALITAT I SERIETAT.
No vull repetir certs tòpics , respecte els encants turístics que té la comarca del Berguedà. Tampoc parlaré de l’immens camí que hem fet en els darrers anys i la llarga caminada que encara ens queda si volem convertir-nos en una comarca de referència per tot Catalunya.
Es cert que ben pocs creien en les potencialitats del turisme, deu o quinze anys enrere. Ocupats en altres sectors, no feia falta buscar-se la vida en altres activitats . Era més còmode, continuar les activitats de sempre. Però la necessitat fa moure l’enginy, i el que vèiem com poc rendible ara es veu amb altres ulls. Sobretot perquè la realitat mostra l’encert en els canvis fets.
Però, hem de tenir sempre una mirada crítica i recordar el què busquem quan nosaltres anem de vacances en altres llocs. En primer lloc, tothom reclama qualitat i serietat en les propostes, en els serveis, en els equipaments, en els productes, etc. I aquestes dues paraules han de ser el nostre lema , sempre i en tot lloc.
Estem lluny de poder-ho afirmar i encara menys de garantir-ne la universalitat a tota la comarca. I son elements bàsics per “vendre” la comarca en tots els sentits.
Serietat i qualitat volen dir preus justos pels serveis que es donen, sigui d’hostaleria, de menjars, de productes de qualsevol mena. Escarmentar amb preus abusius a la clientela pot donar uns beneficis immediats , però una mala imatge eterna. I és fàcil espatllar una trajectòria i molt difícil recuperar la confiança. Son pocs els mals exemples a la comarca, però s’ha d’intentar eradicar-los tots.
Serietat també vol dir no vendre productes de fora com si fossin de casa. I tant val pels bolets, com pels embotits, com pel pa, coques, melmelades, formatges, etc, etc. Aquí tenim una intensa feina a fer. A quantes botigues podem veure productes etiquetats com del poble i no ho son. Això ens perjudica a tots.
Qualitat vol dir creure’s el producte i facilitar l’accés a tots els productes del poble i de la comarca. Si considerem que el turisme ha esdevingut un sector prioritari, hem d’actuar en conseqüència. No pot ser que pobles sencers quedin sense servei de restaurant uns dies a la setmana. O que tots tanquin el mateix dia, per fer festa.
O que determinats horaris comercials siguin més propis d’altres països que no pas del nostre. Que tinguem ben senyalitzats tots els llocs d’interès , amb horaris, preus, telèfons,etc prou ben indicats com perquè ningú es perdi o desconegui quan poden ser visitats.
Que tinguem “paquets” d’ofertes pels diferents col•lectius que venen a la comarca com perquè els hi donem ben mastegades totes les opcions que tenim, i no sigui una cursa d’obstacles trobar els encants que oferim.
Podria seguir amb uns quants temes més, però l’espai és limitat i hi afegiré la necessitat de fugir de l’individualisme de molts actors del sector turístic, per passar a fomentar la col•laboració i cooperació entre tots els elements. Es una de les grans feines del Consorci de Turisme de l’Alt Berguedà, però queda molt per fer i molt per avançar. Amb tot, i per acabar amb una nota clarament positiva, deu n’hi do la feina feta i la transformació aconseguida. Però, siguem conscients que queda molt per fer.
Joan Roma i Cunill, Alcalde de Borredà.





<< Home

This page is powered by Blogger. Isn't yours?