Friday, April 28, 2006

 
MILLORAR COMUNICACIONS
En un anterior article vaig anunciar-ne un altre per parlar de les comunicacions a la comarca,a la vista de la permanent cantinela de CiU de que l’actual govern de la Generalitat descuidava el Berguedà,
En aquella article exposava la llarga llista de inversions en diferents àmbits que la Generalitat estava realitzant. Ara podem parlar de comunicacions, per carretera, però també de telecomunicacions.
Hem de recordar que l’anterior govern va prometre una xarxa de banda ampla per tot Catalunya i especialment per les zones rurals que se’n va anar a l’aigua al cap de pocs mesos i no va donar compliment a un vell compromís molt repetit, però mal complert.
En aquest cas, el nou govern sí ho està complint, amb una primera fase de 50 milions d’euros en inversions per fer arribar la Banda Ampla Rural a tot el territori de l’interior de Catalunya.
La previsió és que per finals d’aquest mateix any tota la comarca tingui accés a aquest mitjà de comunicació ,vital per no perdre el tren de la modernitat i la eficàcia a nivell personal i empresarial.
En quan a comunicacions per carretera, només cal veure el ritme de les obres de desdoblament de la C-16 per comprovar l’estricte compliment de que l’any vinent l’ Eix del Llobregat estigui completament desdoblat fins a Berga- capital. També és una bona manera de comprovar que les grans obres s’han de planificar molt millor de com ho feien els governs de CiU. Aquest desdoblament ha costat una enormitat degut a uns mals traçats decidits en el passat.
Però el desdoblament ha de continuar i el govern en això està treballant. I aquí topem amb una altra improvisació anterior. Es va prometre el desdoblament per la banda esquerra, preveient un nou viaducte sobre l’embassament de La Baells i túnels amunt fins el del Cadí.
Ara s’ha comprovat que aquella promesa era ben difícil de complir, des del punt de vista tècnic i econòmic. Les característiques geològiques de la zona son molt més complicades a una banda que a l’altra. El govern està planificant el desdoblament per l’altra banda i en pocs mesos tindrem l’avantprojecte corresponent, per després iniciar tots els tràmits pertinents per continuar fins el Túnel del Cadí.
S’està treballant en la carretera Guardiola – La Pobla – Campdevànol i acabada una fase en vindrà una altra, fins arribar a destí. També aquí compleix el nou govern en allò que l’anterior no va fer.
S’està treballant també en la millora de la carretera de Sant Llorenç de Morunys a Berga, en el primer tram (província de Lleida ). I s’estan redactant els estudis per definir per on continuar fins arribar a Berga. La voluntat política de fer-la ha estat confirmada diverses vegades.
La C-26, Eix prepirinenc que uneix les capitals de comarca de l’interior com Solsona- Berga- Ripoll – Olot es va executant per fases. Quan una està en execució es prepara la següent fase. Ara vindrà el tram Navès –Montmajor, posteriorment Berga- Borredà, i de Montmajor a Berga (a l’espera de veure el traçat de la de Sant Llorenç), i finalment fins a Ripoll.
En quan a la de Gironella- Prats- Vic, se n’ha fet el darrer tram proper a Vic, però l’avantprojecte de tot el traçat està fet i a l’espera del projecte mediambiental.
Aquesta xarxa transversal sempre havia estat oblidada i ni tant sols tenia cap estudi o projecte redactat. Curioses les crítiques de CiU per no fer tot allò que ells no varen realitzar en 23 anys de govern. Tothom sap que la redacció, adjudicació i execució d’una carretera comporta un mínim de 3 anys de preparació i dos d’execució en condicions normals. Que ningú es vulgui inventar ara dreceres impossibles. S’està treballant a un bon ritme i la voluntat política de tirar-les endavant hi és. Per tant també en aquest àmbit el nou govern fa allò que els anteriors no varen realitzar.
Joan Roma i Cunill, Diputat al Parlament pel PSC.





<< Home

This page is powered by Blogger. Isn't yours?