Wednesday, October 09, 2019

 

INICIAT EL TERCER CURS DE RUS - art. blog personal.


INICIAT EL TERCER CURS DE RUS – UNIVERSITAT DE MANRESA .
Ahir, dimarts dia 8 d’octubre, vàrem iniciar el tercer curs de rus, amb una grata sorpresa, per la  incorporació de dos nous alumnes, la Clàudia i el Jordi. Ara , som 6, cosa força excepcional, perquè en idiomes com aquest, poc a poc ,alguns alumnes van desertant. Em va passar la primera vegada que em vaig matricular de rus a Barcelona, a meitats dels anys 70, fins a quedar jo sol, durant prop de 2 anys.
Ara, a la universitat de Manresa, varen fer un esforç especial, permetent la constitució d’un curs de rus, amb 5 alumnes. Al cap de 4 mesos, vam quedar 4, i així vam acabar el primer curs, i vam estar tot el segon. Ahir, doncs, finalment 2 nous alumnes, que havien estudiat en altres universitats, es varen ajuntar a nosaltres. Molt millor. Això permet ampliar converses i exercicis, i dona temps a pensar millor algunes respostes. També permet diversificar els temes a tractar.
I aquest curs, toca entrar en les noves tecnologies, posant un programa de rus en el meu mòbil, i en el meu ordinador, per tal de deixar enrere les preguntes i respostes en castellà, i fer ser el rus, en tot moment. Sigui en els intercanvis de peticions a la professora, sigui a l’hora de fer els exercicis, corresponents. Jo que sóc de lletres, ja he demanat ajuda, per a fer possible aquesta introducció d’un programa rus en mòbil i ordinador, per a començar, amb bon peu, la nova etapa.
I ara ja, fins el mes de juny, classes cada setmana, amb els exercicis que toqui fer, i aprofitant els mitjans audiovisuals per a escoltar i mirar programes, pel·lícules, o converses que puguin servir per a practicar l’idioma. La meva intenció és continuar els cursos, fins al domini de l’idioma. Va molt bé tenir unes obligacions setmanals d’assistència a classe, fer exercicis, estudiar i refrescar la memòria. A més, si tot va bé, m’agradaria anar una setmana a Sant Petersburg, el proper estiu. Seria una bona manera de practicar l’idioma, al mateix temps que visitar una de les ciutats més impressionants del món.
També, ahir, la professora ens va notificar que a Instagram circula el vídeo que vàrem gravar dos dels alumnes del curs, en Jordi i Jo mateix, a finals del curs passat. Era la presentació d’alumnes dels diferents idiomes que es poden estudiar a la Universitat, per animar a tothom a inscriure’s a la FUB. Tinc curiositat per veure’l. Espero trobar algun amic / amiga, que me l’enviï i us el pugui fer arribar.

Acabo. Animo tothom a estudiar idiomes, en qualsevol moment de la vida. En el meu cas, vaig començar amb el castellà ( el català, el vaig estudiar jo sol. Eren altres temps), vaig continuar amb el francès, i amb 18 anys em vaig plantejar què fer de cara el futur. Una de les opcions, em va portar a estudiar anglès i rus, com a grans idiomes de futur. I ja a Berna ( Suïssa) em vaig ficar amb l’alemany i el italià. Tots els idiomes apresos els he anat parlant i practicant, excepte el rus que el tenia molt rovellat, i em sabia greu, deixar-lo perdre. D’aquí l’interès en trobar una Universitat, a prop, per a recuperar-lo, cosa que estic fent. Animo a tothom a entrar en aquest món perquè cada nou idioma obre noves portes a la cultura, als viatges, i al mon en general.                   Joan Roma i Cunill





<< Home

This page is powered by Blogger. Isn't yours?