Wednesday, July 11, 2018

 

SUPERAT EL NIVELL 1, DE RUS - UNIVERSITAT DE MANRESA


SUPERAT SATISFACTÒRIAMENT EL NIVELL 1 ,DE RUS – UNIVERSITAT DE MANRESA
El mes passat, vaig superar amb bon resultat, l’examen del Nivell 1 de rus, a la Universitat de Manresa, i avui m’he matriculat per al segon nivell.
Havia estudiat l’idioma, en els meus anys joves, quan sortia del batxillerat amb un bon coneixement de francès, i vaig decidir emprendre els estudis d’anglès i rus, alhora, pensant que el domini d’aquests dos idiomes, afegits al francès, em podrien obrir multitud de portes professionals, en el futur immediat.
La mort del pare, em va portar a independitzar-me econòmicament, i fer-ho marxant a Berna – Suïssa per exercir de professor d’espanyol, practicar els idiomes apresos, i afegir-hi l’alemany i el italià. Des d’allà també, vaig cursar estudis per aconseguir el títol de Llicenciat en Ciències de l’Educació, i al mateix temps redactar els 3 llibres d’aprenentatge de l’espanyol ,per al conjunt de les Acadèmies d’idiomes, on exercia de professor.
Transcorreguts molts anys, sense haver pogut practicar el rus, tenia el desig de recuperar-lo i finalment és el que estic fent, a la Universitat de Manresa. Els altres idiomes els vaig practicant en un lloc o altre, en un moment o altre, però curiosament, ara que torno a donar classes d’espanyol als refugiats de Berga, tinc l’oportunitat de practicar el rus, amb persones vingudes d’aquell país o d’altres en que el seu coneixement és habitual com en el cas d’Ucraïna, Geòrgia i algun altre.
I bé, el proper mes de setembre, reprendrem els estudis, fins arribar al punt de poder-lo tornar a parlar prou bé com per anar a passar uns dies en el país.
Aquesta formació permet també estar ocupat intel·lectualment, tornant a classe després de molts anys d’haver-les deixat , en tant que alumne. Una bona manera d’ocupar una part del temps lliure.
Borredà, 11 de juliol de 2018.







<< Home

This page is powered by Blogger. Isn't yours?