Friday, March 09, 2018
PER CULPA D'UN MALEIT REPETIDOR - art. La Rella del Lluçanès
PER CULPA D’UN
MALEÍT REPETIDOR.
En ple segle XXI, no deixa de ser curiós tenir el repetidor de Puigdon (
Alpens) , funcionant amb un generador de gasoli, produint-se talls constants de
servei, quan el combustible s’esgota, quan el repetidor s’espatlla, quan algú
hi va a remenar, o perquè plou massa, o fa massa vent...
La qüestió és que des dels inicis, uns dotze anys enrere, els pobles de Les
Llosses, Alpens, Sant Jaume de Frontanyà i Borredà, tenim un servei que no
serveix. Aquest repetidor de Telefònica / Movistar, dona cobertura ( quan en
dona), als quatre termes municipals.
Els constants talls, ens han portat a presentar tota mena de queixes, a
nivell individual i col·lectiu, davant l’empresa, però al mateix temps, davant la Generalitat , i tots
els organismes implicats: Consum, Defensa del consumidor, Sindicatura de
Greuges, Secretaria de Telecomunicacions, etc. El resultat a dia d’avui, és que
en el que portem d’any, hem estat més dies, sense servei, que amb servei.
Estem, en plena nova campanya, de denúncia i reclamació per resoldre el
problema de manera definitiva. No té cap lògica, tenir un repetidor sense
subministrament elèctric, per línia convencional, però quan ho podien fer,
d’acord amb propietaris propers, no varen voler, i ara, tot s’ha complicat.
El resultat és el que he dit. Constants talls de servei que poden durar
dies i dies, sense saber ben bé perquè no funciona. A vegades, la comunicació
de no funcionament, es converteix en un diàleg de sords, amb tons surrealistes,
quan els hi dius que falla el repetidor de Puigdon, i no el troben, ni saben de
la seva existència. Explicar on està ubicat, es converteix en un drama, i quan
finalment el troben, la gran resposta és que ja ho comunicaran als tècnics
corresponents ¡¡¡
Així, estem, des de fa anys. I aleshores diuen que hi ha igualtat de
condicions de viure a ciutat o a pagès. Tenir o no tenir cobertura, no és un
caprici, sinó una condició bàsica per a poder ser competitius. I si paguem per
un servei, aquest servei s’ha de donar, en les condicions acordades ,oimés si
cada mes la factura es paga. En aquesta nova campanya, hem demanat la
implicació dels tres consells comarcals, als quals pertanyen els municipis
afectats. Esperem i confiem, en una contundent actuació, perquè per un
repetidor mal muntat, no es pot deixar sense servei a centenars de persones i
activitats.
Joan Roma, Alcalde de Borredà