Friday, March 09, 2018

 

PER CULPA D'UN MALEIT REPETIDOR - art. La Rella del Lluçanès


PER CULPA D’UN MALEÍT REPETIDOR.
En ple segle XXI, no deixa de ser curiós tenir el repetidor de Puigdon ( Alpens) , funcionant amb un generador de gasoli, produint-se talls constants de servei, quan el combustible s’esgota, quan el repetidor s’espatlla, quan algú hi va a remenar, o perquè plou massa, o fa massa vent...
La qüestió és que des dels inicis, uns dotze anys enrere, els pobles de Les Llosses, Alpens, Sant Jaume de Frontanyà i Borredà, tenim un servei que no serveix. Aquest repetidor de Telefònica / Movistar, dona cobertura ( quan en dona), als quatre termes municipals.
Els constants talls, ens han portat a presentar tota mena de queixes, a nivell individual i col·lectiu, davant l’empresa, però al mateix temps, davant la Generalitat, i tots els organismes implicats: Consum, Defensa del consumidor, Sindicatura de Greuges, Secretaria de Telecomunicacions, etc. El resultat a dia d’avui, és que en el que portem d’any, hem estat més dies, sense servei, que amb servei.
Estem, en plena nova campanya, de denúncia i reclamació per resoldre el problema de manera definitiva. No té cap lògica, tenir un repetidor sense subministrament elèctric, per línia convencional, però quan ho podien fer, d’acord amb propietaris propers, no varen voler, i ara, tot s’ha complicat.
El resultat és el que he dit. Constants talls de servei que poden durar dies i dies, sense saber ben bé perquè no funciona. A vegades, la comunicació de no funcionament, es converteix en un diàleg de sords, amb tons surrealistes, quan els hi dius que falla el repetidor de Puigdon, i no el troben, ni saben de la seva existència. Explicar on està ubicat, es converteix en un drama, i quan finalment el troben, la gran resposta és que ja ho comunicaran als tècnics corresponents ¡¡¡
Així, estem, des de fa anys. I aleshores diuen que hi ha igualtat de condicions de viure a ciutat o a pagès. Tenir o no tenir cobertura, no és un caprici, sinó una condició bàsica per a poder ser competitius. I si paguem per un servei, aquest servei s’ha de donar, en les condicions acordades ,oimés si cada mes la factura es paga. En aquesta nova campanya, hem demanat la implicació dels tres consells comarcals, als quals pertanyen els municipis afectats. Esperem i confiem, en una contundent actuació, perquè per un repetidor mal muntat, no es pot deixar sense servei a centenars de persones i activitats.

Joan Roma, Alcalde de Borredà





<< Home

This page is powered by Blogger. Isn't yours?