Friday, March 16, 2018

 

AMB BARRETINA O SENSE ? - art. Diari de Terrassa

AMB BARRETINA, O SENSE ?
Estic totalment en contra, de no permetre compatibilitzar el càrrec d’Alcalde, amb el de Diputat al Parlament o al Congrés de Diputats. Pel cas, és igual. M’explico. Qui ha d’elaborar lleis, és important conegui l’àmbit sobre el qual vol legislar, perquè del contrari, farà un pèssim favor, al sector i al país.
Personalment, vaig compatibilitzar els càrrecs, d’alcalde i diputat al Parlament, al llarg de quatre mandats, i deu n’hi do les bestieses que vaig evitar, molts d’elles en relació a activitats en el món rural, molt desconegut per a la majoria de parlamentaris.
Faig aquesta introducció, arran de diverses negatives, de les comissions d’urbanisme, de les províncies de Barcelona i Girona. Les que tinc més a prop i de les quals me n’assabento de moltes de les seves resolucions.
A falta de treball efectiu i constant, els grups parlamentaris del Parlament de Catalunya, s’entesten en retocar, modificar o elaborar noves lleis, sobre temes ja legislats. Això provoca una inflació legislativa, molt perjudicial, pel funcionament normal del país. Què vull dir ? doncs, que , en la majoria de països de llarga tradició democràtica, es fan lleis per durar quinze, vint o trenta anys. Es una bona manera d’ estabilitzar el funcionament del país.
Aquí, cada vuit o deu anys, es considera apropiat modificar les lleis més elementals, com és la d’urbanisme, precisament, la que hauria de tenir un més llarg recorregut, degut a la sensibilitat de les seves conseqüències. Aquesta permanent provisionalitat, produeix efectes molt negatius i crea una inseguretat, en totes les accions de particulars i administracions.
Si a tot plegat s’hi suma, el treball legislatiu de persones urbanes, amb nul coneixement de la problemàtica rural, surten lleis molt perjudicials per a tot el rere país. Així estem, i així critiquem l’existència d’una legislació pensada pels urbanites, en detriment del món rural. S’ha planificat Catalunya, com un sistema de grans ciutats a l’entorn de la gran capital, amb ramificacions costaneres cap al nord i cap al sud, i un immens territori interior, perquè faci les funcions de pati del darrere, o jardí interior.
S’ha declarat tot el sòl rústec, com a sol protegit / sagrat, en el qual no es pot fer res més que mantenir-lo i no tocar-lo. Acabo de tenir coneixement, de diverses negatives  de les comissions d’urbanisme a renovar cases de pagès, millorar alguns elements externs, o ampliar dependències annexes. La darrere llei d’urbanisme, acompanyada de decrets, i interpretacions restrictives, omple d’amargura la gent del territori,  fins el punt de fer impossible qualsevol tipus d’intervenció.
El legislador sembla buscar la paràlisis de tota intervenció, prohibint ampliacions, modificacions o modernitzacions de les estructures existents. I per descomptat, no permet cap nova edificació en la major part del país.  Pels qui vivim a pagès, la sensació és d’estar supeditats als gustos i desitjos de la gent de ciutat, la qual ha impulsat els diputats a legislar en aquest sentit. Gent que no pensa en les conseqüències de la desertització , per falta d’oportunitats i que deixarà el pati de darrere buit i mal cuidat. Al final, sembla que haguem de demanar de què volen que visquem i si hem de portar barretina, o no .
D’aquí la importància de tenir sempre en el Parlament, un raonable nombre de diputats, procedents del món rural, per tal que vetllin pel seu present i futur. Som els primers interessats a no malmetre el nostre entorn, ni desfigurar paisatges , ni masies ni altres construccions, però el que no admetem és la paralització de tota acció constructora, modernitzadora, o reformadora, perquè així s’ha decidit des de despatxos de ciutat. Al final, haurem de demanar si tenim dret a poder viure, en un territori , com a ciutadans de segona.








<< Home

This page is powered by Blogger. Isn't yours?