Tuesday, March 15, 2016
ALCALDES EXCULPATS - art. Nació Digital Solsona
ALCALDES EXCULPATS.
Qui no recorda el
gran rebombori causat per la imputació, dita ara investigació, de prop de 40
alcaldes , entre els quals el de Solsona, per haver cobrat unes indemnitzacions
de la Federació
de Municipis de Catalunya ( FMC) per assistència a les reunions dels òrgans
corresponents ?
Aquests 40 alcaldes
varen veure els seus noms publicats en tots els mitjans de comunicació, amb
explicacions, que moltes vegades tenien molt poc d’informació fidedigna, i molt
sovint donaven per entès que havien cobrat sota mà, o amb subterfugis poc
explicables.
Quan en un país
tots els polítics estem sota sospita, de poc serveixen les explicacions i
informacions, de manera que qui més qui menys ha passat per un calvari
considerable, fins arribar a divendres passat en que el Tribunal Suprem arxiva
el cas, per no haver-hi trobat res reprovable ni digne de ser jutjat. Tots han
quedat exculpats, però un cert mal està fet, i ja no és esborrable.
Queda en el record
de moltes persones un rumor, un run run de corrupció generalitzada, un concepte
de poc rigor, o de tripijocs per completar el sou o augmentar-lo mitjançant
arguments poc creïbles.
Conec a la majoria
d’alcaldes que foren imputats, i lamento el tràngol pel que varen passar perquè
no s’ho mereixien, i ara, acceptats els raonaments tècnics, jurídics i
econòmics de la FMC
queda clar que la seva actuació no era il·legal ni punible.
He agafat aquesta
sentència clara i contundent per demanar a tothom molta prudència davant
algunes imputacions poc fonamentades. O més ben dit, gens fonamentades que
poden donar peu a grans titulars que queden en res quan han estat estudiades,
documentades i portades davant del tribunal corresponent.
Personalment he
patit algunes d’aquestes imputacions sense fonament, totes elles acabades en
arxiu. D’aquí que convindria modificar l’actual procediment judicial per
castigar severament els denunciants i evitar entorpir els jutjats portant-hi
casos que no ho son.
Hem de tenir
present la maranya immensa de burocràcia i legislació administrativa,
urbanística, econòmica, medi ambiental , etc, existent que provoca constants
dubtes en els administrats i a la pròpia administració ,fins el punt que molts
casos que arriben als tribunals poden tenir sentències diverses, en funció dels
tribunals que les atenen.
En comptes de
simplificar tràmits, molts s’han anat complicant i allargant fins extrems
impensables i això motiva incerteses i interpretacions diferents, en funció del
territori o dels tècnics que han de vetllar pel seu compliment.
No passa mes que no
aparegui algun alcalde imputat per temes que res tenen a veure amb la
corrupció, i també en aquests casos cal tenir present la presumpció
d’innocència. Ara mateix la complexitat en urbanisme suposa un greu maldecap
pels tècnics, i personal relacionat amb aquest àmbit, fins el punt que els
procediments s’allarguen fins l’infinit per intentar no caure en cap
contradicció ni vulneració d’alguna norma directa o indirecta.
El que vull
remarcar és que la immensa majoria de polítics , i molt especialment els
municipals, tenen un expedient net, i el mantenen lluny de tota temptació de
trencar el camí de la bona i honesta gestió. Si algú en va tenir algun dubte en
el tema que tracto al principi d’aquest escrit, ara ho ha pogut comprovar per
boca del Tribunal Suprem. Exculpats totalment.