Friday, September 02, 2016

 

UN ALTRE ESTIU - art. Regió 7

UN ALTRE ESTIU.
Durant anys, molts pobles rurals, vivíem pendents de quantes tempestes tindríem, per témer els constants talls de llum que cadascuna comportava. Era habitual l’inici de llamps i trons per saber que al cap de pocs minuts “marxaria la llum”. Ho dèiem ja així, acostumats a una relació causa – efecte. Hem patit molts anys, de mal sons per culpa d’instal·lacions no adequades ni adaptades als temps en que vivíem. Multitud d’alcaldes, usuaris, agrupacions de botiguers, consumidors, etc, vàrem dur a terme llargues campanyes per reclamar millores en el servei. Era com clamar en el desert, fins que poc a poc el tema s’ha resolt. A dia d’avui podem dir que els talls de llum son excepcionals.
Però, resolt aquest tema ens en queden d’altres de no menys perjudicials i constants, com son les deficiències en les noves tecnologies. Aquí hi poso bàsicament la telefonia mòbil i Internet, que van de la mà, i son vitals pel funcionament normal de qualsevol usuari, establiment, indústria, i per descomptat, les administracions. No ens en sortim, i no trobem en els estaments superiors el suficient recolzament i contundència com perquè la situació millori, i tinguem una perspectiva de resolució definitiva.
Cada poble és un cas, però en tots, hi ha problemes “crònics”. En uns, per unes empreses determinades, en altres, per altres, però en conjunt no tens mai cap garantia d’anar amb el teu aparell mòbil o ordinador, i tenir la garantia de poder-lo fer servir. I lògicament, és en els paratges més allunyats on pots quedar sense cobertura de cap operador perquè no tenen cap interès en cobrir territoris on no tinguin grans beneficis. I he pogut constatar com govern central i Generalitat, s’espolsen les responsabilitats a l’hora de fer complir a les grans operadores, la lletra petita dels contractes. Quan comencen a parlar de que han de donar cobertura, però aixó no significa “cobertura universal” ja vas per mal camí. Sempre tenen una excusa per evitar la responsabilitat concreta.
Podem afegir, a les anteriors mancances i deficiències, la dels caixers automàtics, que han de suplir el tancament de centenars d’oficines de totes les entitats bancàries a nivell de país. La mala cobertura d’Internet també les afecta, i si a més, s’hi afegeixen altres deficiències, al final arribes a la situació de no tenir garanties de poder-los utilitzar. I això afecta l’activitat comercial, quan no es poden fer servir targetes, i a més no hi ha disponibilitat de diner...
En les darreres setmanes he tractat en aquestes pàgines moltes de les funcions que ens toca fer als ajuntaments, tot i no tenir competències en la matèria. Doncs, bé, si abans ens tocava barallar-nos amb les companyies elèctriques, ara toca fer-ho amb aquestes altres. I la gent no pot entendre les dificultats per arribar a parlar amb responsables concrets i solvents. Totes les grans operadors s’amaguen en un entramat de càrrecs, organigrames, territoris...que fan pràcticament impossible ser atesos per algú realment rellevant.  I els governs, amb competències, no fan les funcions precises, amb actuacions contundents. Van donant voltes, van buscant excuses, i semblen més propers a justificar les deficiències que no pas a castigar-les.

Hem passat un altre estiu, i hem pogut constatar la continuïtat de les deficiències. Aquest és un dels temes que les administracions superiors haurien de resoldre, i no esperar la benevolència de les empreses per fer-la realitat. Son massa grans els perjudicis i pèrdues per deixar-ho a les seves mans. I si un servei es paga, és perquè funcioni, en tot moment i a tot arreu, i d’això no en tenim cap garantia com podem constatar en múltiples indrets del país. 





<< Home

This page is powered by Blogger. Isn't yours?